lördag 25 januari 2014

Vargar

Idag mötte jag för första gången i mitt liv vargar i vilt tillstånd. Det var någonting fascinerande och mäktigt över dessa stora hundliknande djur. Det hela började med att jag skulle gå från mormor och morfar på Slogåsen till farmor och farfar.Jag skulle åka med farfar hem till Jan-Ols. Det går vargar där uppe, det vet jag ju. Men inte hade då jag i åtanke att JAG skulle få se dem. Jag började gå upp för mormor och morfars infart upp mot grusvägen, då kommer farmor och Enya gåendes. Enya kommer i hundranittio blås mot mig och är helt överlycklig, hon nästan fäller mig i farten. Sen så går vi åt olika håll, Enya ska ju ut på sin förmiddags promenad. Jag vandrar uppåt och ser att något rävliknande försvinner in i skogen. Jag ropar till farmor "Farmor jag såg en räv!!" sen vänder jag tillbaka blicken, och ut ur skogen kommer det en varg, som tittar på mig och travar sedan över vägen. Då vrålar jag " Farmor jag såg en VARG!!!!!" Och då kommer farmor tillbaka i full sula med Enya. Det var alltså två vargar jag såg, eller en och en halv då. Hur häftigt är inte det!? Helt otroligt..sedan gick vi dit där de korsat vägen och kikade på spåren. Ja, nog var det en riktigt häftig förmiddag allt! Riktigt vackra djur det där!

Bild lånad av http://sv.wikipedia.org/wiki/Varg

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar