fredag 3 januari 2014

Ullared

Idag vid 04.00 på morgonen var det dags att gå upp för mig, Mikaela och Tobbe. Kolsvart var det ute och det kom ner snöblandat regn. Innan vi begav oss mot Ullared så kikade vi till Donald i stallet och efter att ha konstaterat att han mådde okej så begav vi oss till sydligare breddgrader. Vi har duktiga stallhjälpare som tar hand om gården och som även kommer att få något som kan användas till deras ponnysar!

När vi kommit ner till Smålandsstenar så såg vi 3 fina rådjur, men inte nog med det. Helt plötsligt kom det 4 VILDSVIN galopperande på åkern. Jag har då aldrig sett ett vildsvin förut, å allra helst inte 4 och på en å samma gång! Om de inte hade varit bruna och svinaktiga så hade de lika gärna kunna vara en liten flock med shetlandsponnyer. Hel sjukt vad stora de är..och hur mycket de bökar upp jorden de är på.

När vi kom fram till Ullared så var det en hel del med folk. Men det kunde helt klart varit värre! Idag var vi där väldigt länge, men då har vi ändå inhandlat det mesta för året. Första stoppet inne i Ullared var såklart på hästavdelningen. Vad är roligare liksom? ändå så fick jag inte tag i allt som jag ville då det inte fanns tillräckligt med storlekar eller att det helt enkelt inte föll mig i smaken.

Om jag ska rabbla upp allt som vi handlat så lär det bli en hel roman. Så det skiter vi i! Men en hel del blev det allt å fattigare blev man, men med gott samvete! ;)

Nu är vi hos faster och kusin och ska snart gå och dunka ner huvudet i kudden. Det som dock var lite annorlunda denna gång med att vara hos faster är att de är kattvakt. Och inte till vilken katt som helst utan till Jonas, en 9-årig nakenkatt! Bra häftig är han allt och en riktig kelgris som fullkomligt älskar att slicka folk i ansiktet och på huvudet!















// Olivia

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Eller hur, en så ful-söt katt har jag då aldrig träffat, x) väldigt speciell herre! :D

      Radera