torsdag 23 januari 2014

Djupt inlägg

Det som är svårt med att bedriva en blogg som finns vid sidan av ridskolan är vad som är relevant att skriva eller inte. Ibland måste man tänka efter vad och hur man ska skriva vissa saker. Inte helt enkelt vissa gånger. Det som skrivs på bloggen är endast en liten del utav det verkliga livet på Jan-Ols. Det är inte allt på långa vägar, därför ar det svårt hur man ska formulera sig och uttrycka sig i text då det kan bli så mycket som missförstås eller tolkas helt fel. Men det är ju inte min sak att bry mig hur just du tänker tolka det jag har skrivit, om man har funderingar och frågor kring något som känns oklart så är det ju bara att slänga iväg en fråga.

Missförstå mig inte, jag gillar denna blogg och syftet vi har med den, men ofta så saknar jag "känslan" i det jag skriver, det är då det blir svårt. Jag som person har väldigt lätt att uttrycka vad jag tycker och tänker och uppfattar saker genom att skriva ner det, att prata om det är däremot något som jag inte föredrar. Därför tycker jag det är grymt roligt att få dela med mig av saker och ting till er, men jag vill hamna i ett annan flow. Om jag skriver ett inlägg om dagen så struntar jag oftast i alla dessa tankar och funderingar, dels för att det blir så grymt mycket att läsa och det är då det blir segt, om det inte är något man tycker är sjukt intressant och även för att en hel del grejor inte hör till för andra att veta eller så är det inte relevanta för den här bloggen. Med hjälp utav text kan man dölja och föra fram en hel del grejor, man kan välja vad man vill att andra ska läsa och veta någonting om. Även här så finns det ju både bra och dåliga sidor av det, alla gör olika. Men jag har då ändå alltid i åtanke att skriva om det som händer på ett lättsamt vis, även fast det ibland blir riktiga roman inlägg med detaljerade beskrivningar! ;)

Ärligt talat vet jag inte vad jag vill få fram utav det här inlägget, mer än att man kanske ska ta allt med en nypa salt och skapa sig en egen uppfattning. Jag menar även i min värld så är ju ingenting perfekt, men det är väl det som gör livet intressant? Ibland blir det jobbiga dagar där man bara vill gå i dvala och vakna upp senare, så är det, ingen dans på rosor alla gånger som man brukar säga. Jag antar att jag försöker försköna verkligheten många gånger, för att det är grymt jobbigt att tala om när man har gjort något galet eller något som man ångrar eller skäms över. Man lär sig av sina misstag, så är det. Men det är då inte roligt när man väl är där. Ja, världens luddigaste inlägg hittills skulle jag vilja säga, men ett steg i rätt riktning.

Ibland tänker jag tillbaka på den tiden då man red på vanlig ridskola, hur lite man visste om hästarna och det enda man hade koll på var mer eller mindre tränset delar och hur man red lätt. Även den dagen ja skaffade min första foderhäst, hur lite jag kunde egentligen. Jag glömmer aldrig när Aramis och Porthos  skulle tömköras första gången, när de skulle ha nosgrimmor på sig. Ja, men varför inte? Vad var det för fel med det? Tänk hur annorlunda man tänkte då gentemot nu, hur mycket man har lärt sig och hur mycket bättre allt har blivit. även fast jag gjort alla dessa misstag som till grunden berott på okunskap så är det ändå  alla dessa saker som jag har gjort i det förflutna som  har format mig till den jag är idag. Jag är inte samma person då som nu, och jag utvecklas hela tiden, förhoppningsvis till det bättre!

´// Olivia

1 kommentar:

  1. Men du får aldrig sluta blogg !! älskar bloggen : från ..... ;)

    SvaraRadera