tisdag 7 januari 2014

Alltså nej snön försvann, motion med lill hest och väntan på stor hesten!

Mycket riktigt så var det en till luring med snö som kom, nu på morgonen var det som om det aldrig hade snöat, att allt bara var en dröm. Tråkigt må jag säga! Men i vilket fall så rullar väl tiden vidare och kanske den ligger kvar nästa gång?

Aramis har fått varit med som handhäst i två dagar nu. Eftersom shettisvagnen har fått punka (IGEN!) så kan jag ju inte köra honom...så jag har åkt med andra som har kört ett russ och Aramis har fått sprungit bredvid. Lilleman har fått en riktigt bra kondis men vi har fortfarande en hel del med mage att jobba bort! Dock så tycker jag att det sakta men säkert börjar sjunka lite grann minsann. Herrn har även fått några mystiska små knölar på halsen och på bogen, vi rakade där de sitter och nu ser Aramis bra skabbig ut! En vit fläck på vardera sida...hualigen, tur att den ena döljs utav manen! Men jag tycker att de små knölarna på halsen har blivit mindre, men de ska givetvis hållas koll på. Det verkar dock inte vara något som Aramis störs av, skönt :)

Jag hade tänkt ha lite frihetsdressyr med Goliath uppsuttet i paddocken vid några tillfällen denna vecka..men alla gånger tanken legat i bakhuvudet så har de gått i stöpet. Goliath har fått lov att gå med på lektioner, så jag har snällt fått lov att stå vid sidan av och kika på när de andra grejat med honom medan jag fortfarande bara kan vänta...men den som väntar på något gott...! På fredag så lär det väl ändå vara min tur och förhoppningsvis i helgen med, man kan ju alltid hoppas! Tur att man har lill knodd oxå, annars hade man ju inte haft någonting att göra! ;)

Kvällen idag avslutas med att vara hemma hos mamma för att sedan imorgon bitti åka hem till Jan-Ols igen där det är dags för verkstuga. Lektionerna återgår ju till den normala tiden då skolan drar igång igen, själv så börjar man inte förrän på torsdag, men den lilla tiden utav ledigheten som är kvar kommer bara flyga sin väg...


 // Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar