torsdag 9 januari 2014

En liten sammanfattning av lovet

Jahaja, det var de lovet allt! Borta lika snabbt som en höna skiter löst (Något min morfar ofta säger x). Detta lov har ändå varit grymt på sitt vis, även fast det fortfarande finns ett stort hål utav avsaknaden av snö. Jag har hunnit med en hel del egentligen, även fast det känns som om jag inte hunnit med ett dugg. Jag satte tänderna i (inte bokstavligen) mitt gymnasiearbete med hjälp utav farfar och någon mer snäll människa, där vi hunnit långt. Det är alltså elen nere i klubbrummet i stallet som jag har som projekt att fixa. Det går framåt och snart är det klart, hoppas jag!
Bilder från arkivet

Julafton var mysig, som alltid. det hela blev ju ännu bättre av att det var lite vitt på backen på julaftons morgon, som dock tyvärr regnade bort senare på dagen...i år så var jag med mormor och morfar i köket och grejade med julmaten, det var riktigt roligt att få vara med och greja! Eftersom mina små kusiner var hemma hos mormor och morfar denna jul så var det en hel del med spring så gissa om jag var trött när man väl kommit hem till Jan-Ols?! Dagen efter julafton hade vi minijul hos farmor och farfar, med fastrarna och den tredje lill kusinen plus pappa, lillbrorsan och Mikaela å pappa. Även där var det som vanligt, tryggt och mysigt. Farmor och farfars hund Enya är en riktigt paketsnyltare och vill mer än gärna smaka på ett paket under granen!

Nyårsafton var som den har varit de senaste åren, en stilla kväll hemma på Jan-Ols med rislyktor som avslutning vid 12-slaget. Dock så blåste det så himla mycket (i år igen!) så 3 av 6 lyktor hamnade i träden, suck. Men de andra 3 som steg upp till himlen var riktigt vackra att titta på! Hästarna var lite oroliga under tiden det small raketer, men tog ändå det hela med ro. Det häftiga med att vara lite mer på höjden är att man ser att himlen lyses upp utav alla dessa raketer, i vissa fall så kan man även skymta raketerna när de smäller bortom skogarna. Lite häftigt är det allt, fast ärligt talat som föredrar jag rislyktor före illalåtande och rent utav farliga raketer;)

Bilder från arkivet

Vi har ju även varit i Göteborg, till Ullared, faster och Nordens Ark. En hel del kul på samma gång! Och så fick vi ju med oss lilla Åbys Elsa hem.

Annars så har lovet bestått av mesta del häst, vilket vi ju såklart gillat bäst, hehe vitsig som jag är x) Fler hästiga dagar lär det allt bli, även fast det förmodligen blir en del mycket mer sena dagar nu när skolan dragit igång igen...mitt schema är ju ingen hit direkt :/

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar