tisdag 14 januari 2014

Dagens höjdpunkt

Alltså jag har försökt skriva idag men det gick åt fanders flera gånger om då jag inte hittade riktig skriv ro. Men fick sluta tidigare från skolan och åkte hem till mamma en stund innan morfar skjutsade hem mig. Skönt!

Väl här hemma så hände det inte så mycket mer än det vanliga, lektion osv. Men Killen fick sina fossingar verkade och det syns att det har varit riktigt lerbad i hagen då hovarna har blivit därefter...skönt med snö alltså! Men det som var höjdpunkten för dagen var den tid då jag var med Goliath. Eftersom gruppen hade frihetsdressyr och han inte var med så tog jag tillfället i akt att sno honom medan jag ändå har chansen. De var ganska många på lektionen så paddocken var full, så vi fick hålla oss på plan. Jag höll mig på marken först bara för att känna av, det blir ju lite annorlunda att vara utanför paddocken, men tanken är ju att vi ska kunna vara överallt en vacker dag. I vilket fall så bestämde jag mig för att hoppa upp efter en liten stund och bara kolla av lite där med. Goliath lyssnar bara bättre och bättre på det lilla, även fast det såklart behövs påminnas då och då. Jag själv har problemet att bli spänd och liksom fastnar i ett läge plus lätt blir lutande, men det är väl en träningssak! Jag är ju inte särskilt insatt i det akademiska från ryggen och lär mig alltid något nytt. Goliath är en bra tålmodig och trevlig häst som står ut med mina misstag och mina ibland otydliga signaler. I vilket fall så böjde vi in huvudet från både håll, kollade av backen osv innan vi började gå framåt. Sen prövade vi små volter så gott jag förmår och även halt. det som var väldigt spännande idag var att Goliath frågade om han fick gå fram, han gick bara inte iväg utan verkligen kollade av om det var det här jag menade. Riktigt roligt var det allt! När det kändes bra så tog jag sikte mot huset på gården och började skritta mot den lilla backen bredvid hagen för att komma upp på infarten, kollade ven där av stoppet och det funkade faktiskt riktigt bra! Sen fick Goliath lite välförtjänta lakritsgodisar när han fick göra yoga, duktig ponny är bara förnamnet!
Bästa kvällssällskapet när man fyller vatten...lille svart å store svart! <3

Nelson var dock inte lika duktig ponny idag då han trängde in Goliath mellan Aragorn, väggen och mig. Inte snällt då stackars Goliath fick kasta sig åt mitt håll för att undkomma Nelsons bitska attityd. Dock så gick allt bra och Nelson fick allt sina fiskar varma när han vackert fick utvandra från lösdriften efter sitt lilla upptåg!
PS. Isabell, dags att kolla om det brister någonstans i Nelsons uppfostran...? Kanske missade något viktigt där...x) DS

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar