fredag 27 december 2013

Två goa ponnysar dagen till ära

Idag har det varit en fin dag med denna nya snö. Hunnit med både det ena och det andra. Efter mockning med ett gäng härliga människor och två mammor så fick lill hästen Mirre komma med matte in. Aramis ger verkligen mig en tankenöt ibland. Han vill följa med ut, står där och kommer även fram ibland, men när man ska gå ut ur hagen så ska han bara stå där. Förutom den mer eller mindre obligatoriska bajspausen som oftast brukar vara den stora orsaken till stoppet. Men ibland så bara står han där, och samma sak när man ska in i hagen, då ska han helt plötsligt inte in, då bara står han där. Spännande ponny det där alltså...

Aramis fick i varje fall ett nyttigt pass psykiskt då han tycker att det är jobbigt att vara ifrån flocken. han blir lite stressad och nojjig. Men han har blivit mycket bättre med det än han var förut. Skönt att ponnyn i fråga går igenom det mesta, vatten som lera och träd. Han kommer framåt mer och mer hela tiden :D

Fin liten kille man har! <3

Näste man till rakning blev andra fine killen, Goliath. herrn i fråga har inte blivit riden sen i lördags, ja en pigg herre med andra ord. Jag har inte heller ridit på ett tag nu...så det var dags. Idag red vi ut till andra sidan vägen tillsammans med Lena och Totte. Jag hade en utav de nya fårskinnssadlarna och mitt nya schabrak, så snyggt ;) Haha, jaja i vilket fall så hade herrn lite tester på G. Nyttigt för mig att hamna i sådana situationer, kanske inte det roligaste men det ger så mycket. Goliath ville denna gång att vi skulle vända hemåt, men nej, så blev inte fallet. Efter två lite större försök till att gå hem och inget av dem fungerade så gick det framåt igen. Ska dock bli väldigt intressant att se vad som sker på nästa tur! Som sagt väldigt nyttigt och lärorikt plus att det alltid är spännande att få se lite nya sidor av herren, finns alltid något nytt att upptäcka. Men egen vilja det har han allt och egna förslag finns det aldrig dåligt med, även fast vissa då inte riktigt går igenom alla gånger :) Men ponnyn i fråga fick i varje fall springa av sig lite, vilket var riktigt roligt, skönt att bara vara två ute. Man kan lulla på mer som man vill och i vilka tempon man vill. och det bästa av allt var ju då att jag satt kvar hela turen, skönt! När vi kommit upp för de sista backarna så hoppade jag av för att röra på mig lite. Blir något stel sådär när man inte har ridit på ett tag, hehe.

Söte mupphästen <3

// Olivia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar