onsdag 18 december 2013

Roadtrippen!!! :D

Tänkte att jag "avslöjar" (inte mycket till avslöjande men låter mer spännande då x) det som jag skrev om förut, att vi skulle iväg på en liten roadtrip. Jo det är såhär att den tredje januari åker vi först till Ullared, sen till min faster och sedan på söndagen den helgen åker vi till Nordens Ark för att hämta hem ännu en get!

Denna gång är det en renrasig jämtget som heter Åbys Elsa, alltså samma ras som Ymer. Hon är vit med bruna tecken och är lika gammal som Eira och Grimla. Hon har redan hunnit bli mamma en gång och vi hoppas att hon kommer att bli det en andra gång här hos oss.

I vilket fall så kommer ju hela roadtrippen bli grymt rolig och grymt dyr..med tanke på att vi ska till Ullared...men å andra sidan så är det billigt och då är det väl lika bra att inhandla allt man behöver och sen behöver man inte bry sig om det sen. Inhandlingslistan kan säkert göras lång från min sida...men just nu står det still i huvudet, det är väl dags att skriva upp om jag kommer på något som bör inhandlas. Tex nya vantar, kläder, och ja det kommer säkert komma hem en hel del från hästavdelningen...då det är den som lockar mest!

Det ska även bli roligt att åka och hälsa på faster och lilla kusin ett litet tag och inte tala om att åka till Nordens Ark, fräsigt! Men men..en sak i taget, först jul ;)
// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar