söndag 22 december 2013

Julgran = check

Minsann minsann...vi fick allt hem en liten gran ändå! Ut i skogen i denna storm och hade verkligen ögonen på skaft...Aramis passade på att hitta något halv ätbart på marken medan jag kikade runt som en hök efter sitt byte. Aramis är lätt som en plätt att ta sig med ut i skogen då han bara knatar på, hoppade över diket och hängde efter. Lite jobbigt var det allt för honom att vara själv ute i buschen med reflexer och en brösta med ett litet hemmabygge på...och en matte som går med sågen i högsta hugg och drar med sig ponnyn. Haha, vi galopperade över riksvägen och knatade rakt ut i skogen där också, fast här var det lite sunkigt så vi tog det försiktigt. Eller jag tog det försiktigt och Aramis bara klafsade på. Sen kom stunden alla väntat på, jag såg den perfekta granen, hehe, tror jag i varje fall x) Sen började det roliga med att såga samtidigt som man håller en otålig matfixerad shetlandsponny i andra handen, spännande!  Snacka om multi tasking med en högre svårighetsgrad! Till sist var granen nere och det var dags att släpa ut den på skogsvägen. Sen var det dags för Aramis jobb. Efter lite trilskning med draglinor och spännband så fick jag runt skiten runt foten på granen och fast det andra på Aramis. Sen fick han dra hem den till Jan-Ols. Haha...kan väl inte göra annat än att skratta när man såg folket i bilarna på vägen när man stod där med liten ponny i full mundering av reflexer och en julgran efter sig..herregud! Jag är allt bra stolt över vilken duktig lite grabb jag har som ställer upp på det mesta :D




// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar