onsdag 4 december 2013

En väldigt okej eftermiddag!! :D

Jag hann med hur mycket som helst idag! Haha först verkning av Zingo, sen så fick han bli lite borstad och komma ut i paddocken för att göra lite grundövningar inom frihetsdressyren. Mikaela hade verkat Aragorns bakhovar och tränade även med Aragorn i paddocken. Zingo är allt en rolig prick att greja med! Gladare och positivare ponny får man leta efter, ska kika på allt, vara med, ja allmänt trevlig!

Sen fick getterna sina klövar klippta, inte helt populärt vare sig hos damerna eller herrarna! Men nu är de också fixade om fossingarna. Dock var det inte så farligt när man fick lite knäckebröd efter sin klippning ;)
Kadriljen förra året! Kan inte säga annat än att de som rider kadriljen verkligen är jätte duktiga då jag verkligen hade totalt kaos i huvudet och mer eller mindre förstörde hela ledet..jaja. Tur att det bara var en engångsföreteelse ;)

Jag fick även en smärre chock, eller chock och chock men i varje fall lite hjärtklappning när Mikaela sa att jag skulle hoppa in som engångs reserv på träningen med kadriljen. Jag skulle rida Totte , har aldrig ridit honom innan plus att det var ett tag sedan jag red nu igen..spännande. Haha jag tyckte det gick bra för att vara jag...tror nog inte att rideleverna tyckte detsamma x) Haha Totte har inte lika mycket framåtanda som tex Goliath har, så det var väldigt olikt att rida en sån häst mot vad jag blivit van vid! Haha det var inte lätt att hänga med i alla dessa vägar och formationer som skulle göras, plus att se till att vi hängde med och gick snyggt, haha vette tusan hur det gick med det alltså! Men Totte var trevlig att rida och det var längesedan jag kunde sitta där på hästryggen i skritt, trav och till och med något galoppsteg och känna att jag hade balans! Resten utelämnar vi..det finns MYCKET att lära sig inom ridningen, men va tusan, man måste ju försöka annars händer det ju inget!

En mycket fin Goliath!
Som avslutning på kvällen så fick Aramis komma in. Först borstning och sedan ut i paddocken. Först använde vi repet men för att till sist vara lös. Det har verkligen blivit stor skillnad på Aramis och mig sen i början utav sommaren, det händer saker. Såklart är det en hel del som behöver förbättras men själva känslan är bra! En väldigt okej dag med andra ord!

// Olivia

1 kommentar: