måndag 23 december 2013

Massa och inget

Uppdateringen här under dagen har inte varit på topp, men det har varit så mycket att göra idag så jag har inte hunnit. Hela kvällen igår gick åt till att slå in julklappar. Jag hann även med att baka bröd och griljera skinkan. Som avslutning på kvällen blev det alltså skinkmacka, hur smarrigt lixom!?

Idag blev det dock helt andra bullar. Jag hann inte med det jag hade tänkt. Men va tusan, det blev en trevlig dag i vilket fall!  Dagen startade med att hjälpa Mikaela inne i huset, sen var det dags att ta tag i granen...stickiga gran som inte ville samarbeta med mig alls. Jag blödde på händerna och nu ser det ut som om jag har stuckit mig med nålar. Hm..men till sist så kom den i huset. Men än var inte problematiken över då ljusslingan inte heller ville samarbeta med mig..så det tog ju sin tid, men till sist så kunde det sättas i lite julkulor och änglaansikten och granen blev så fin så! :D

Sen var det ju såhär att eftersom det endast var vi på Jan-Ols idag så fanns det ju lite mockning att ta tag i. Och det tog ju sin lilla tid...det fanns en hel del med gödsel idag alltså. Ponnyhästarna fick i varje fall det rent och snyggt efter att jag var klar. Mycket med mysig halm som de kunde ströva runt i och vila sig. Sen kom Lena och vi började fixa med höet..Mikaela tog traktorn och det gick mycket snabbt och smidigt. Dagen var inte slut än utan sen så blev det de vanliga sysslorna med att fylla vatten, fodra, ta in getter och Grålle osv. Planen med att rida Goliath gick ju då inte riktigt som jag hade tänkt...utan det får helt enkelt vänta tills jag kommer hem igen på onsdag. Det är ingen mening att greja om man är lite stressad, då får det hellre vänta! Grabbarna kommer att få julgotte i sin kvällsma imorrn i varje fall, bestående utav apelsiner, äpplen och morötter ;) Smaskigt!

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar