fredag 27 december 2013

Mårten!!

Okej olivia är du nöjd, här kommer en uppdatering om lilla Mårten!
Vi börjar från dag 1!!
Mamma och pappa åkte alltså den 18 ner till trollhättan för att hämta Mårten våran lilla valp. 
Jag och syrran fick stanna hemma. Jippi eller :) 
Vi fick som uppdrag att damsuga huset och plocka bort lite saker... (roligaste jobbet!)
Men innan vi gjorde det så åkte vi upp till mormor och morfar för att äta och slappa innan städningen började. När vi väl kom hemma så startade vi musiken och de var på nästan högsta volym :) 
Sen då merar jag riktigt sent, kom de hem med en trött liten vovve! 
Man kan säga att han har väldigt mycket energi!
Vi till helgen! Den 21 om man ska vara exakt så var det julshow. Ojoj han tyckte att hästarna var spännande saker :) Nelson fick till och med en puss av honom. 
Dagarna går och det vart den 23. Jag jobbade på förmiddagen och sen var det bara hem och göra sig klar för främmande senare på eftermiddagen. Vi skulle fira lilla julafton men vänner och dom skulle ta med sig en av deras hundar (Nellie) och moster skulle komma någon gång under dagen :) 
Hon har med sig katterna Tia och Inka och hunden Maya.
Så det var full rulle den dagen med tre hundrar hemma som lekte. 
Och även själva julafton var det full rulle på både människor och hundar. Mårten och Maya busade och var kanske ivägen i bland, medans mormor och morfars hund Lurvas sov på min säng hela kvällen!


 Maya "Pirayan"


Måste bara berätta om idag när julgransglittret fick ben :P
De var så att vi satt och åt, och helt plötsligt tittar vi in i vardagsrummet och ser hur julgransglittret ligger på golvet?? Hur hamnade det där?
Svaret fans i andra änden av glittret. För där satt Mårten och han var jätte glad att få leka med glittret, vi var kanske inte lika glada. 

Ojoj nu kommer jag inte på vad jag ska skriva så får väl skriva mera någon annan dag! :)

// Isabell 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar