lördag 7 december 2013

En hälsning från Louise

Hallojsan, Louise här!
Sitter här så fint i sängen tillsammans med Olivia och Isabell, snart redo för att dra iväg till stallet. Idag ska mycket hinnas med och förhoppningsvis är Isabell effektiv med kameran så det blir mycket goa bilder ikväll! Jag ska våga mig på att rida när folk ser på, det är ju inte riktigt min favorit syssla, hoppas på att tanten är snäll och gör det lätt för mig helt enkelt ;) Tiki ska få leka i paddocken och Berra likaså, det blir spännande detta!

Det blev rätt sent igår, mötte upp Olivia och Isabell som kom med tåget strax efter halv nio och då var det raka vägen till stallet för att natta hästarna. Idag ska hela dagen spenderas i stallet så det blir spännande, och kallt! Men vädret är verkligen inte att klaga på, snön ligger vit på backen (gud vad jag har längtat efter att få skriva den meningen) och solen skiner, ser ut att bli toppen väder idag med andra ord. Hoppas det fortsätter så.

Det är väldigt skönt att ha Olivia och Isabell här må jag säga! För det första så underlättar det ju en hel del i stallet nu när jag har nästan alla sysslor ;) Men för att inte bara kika på det praktiska, så är det ju himla kul att ha så härligt sällskap! Dagarna blir så mycket roligare om man inte behöver spendera dom ensam, och kan det bli mycket bättre än med sällskap från Jan-Ols? Mycket tveksamt faktiskt. Så jag vill passa på att tacka både Olivia och Isabell för att dom kom, men också för att dom är så fina människor och jag är glad att jag kan kalla dom mina vänner.
Stort tack till er båda!

Nej, nu börjar det bli dags att röra sig mot stallet så det inte var helt förgäves att gå upp tidigare än vanligt. Vi kanske hörs här igen? Det beror på vad Olivia har för order åt mig ;)
Kram på er alla!





















Tiki skickar med en liten hälsning!

2 kommentarer: