lördag 30 november 2013

30/11-2013

Dagen idag var riktigt fin, härligt väder och lagom kallt. Hästarna stod och njöt utav solen i fulla drag i lösdriften och pälsarna var riktigt varma. Direkt efter frukost så gick jag och Agnes ut för att mocka lösdriftar. Amanda dök upp efter att vi nästan var klara i stora lösdriften, sen tog vi in Totte, Erling och Aramis. Planen blev lite ändrad men endast till det bättre! Vi skulle rida ut en tur i det fina vädret, och visst blev det är fin tur allt!

Goliath fick komma in senare mot eftermiddagen och blir borstad och pysslad med. Agnes och Amanda passade på att verka lite grann själva på Bill och Nicke, de blir bara bättre och bättre för varje gång! Alltid lika kul att svara på frågor (om man har ett svar vill säga), haha ! x) Nä men det är roligt att svara på frågor och försöka få dem att förstå, deras bild utav hoven blir mer och mer komplett.
I vilket fall så gick jag och Goliath ut i paddocken för att som det var tänkt jobba från marken med tanken på att få honom att flytta till mig, alltså förberedelse till att han ska flytta sig i position till mig och inte jag till han. Herrn har ju en tendens att det ska gå fort fram och inte bara stå och slöas, men med träning så kommer det bara bli bättre och bättre! Vår kommunikation idag var inte på topp, men va tusan, det blev ju ändå kvalitetstid! :D

// Olivia

1 kommentar: