tisdag 12 november 2013

Plus och minus

Jag längtar till snön kommer..men ändå inte. Blandade känslor. men jag tror nog ändå att det ska bli mesta dels roligt!


+ Det blir ljusare ute
+ Man kan köra pulka/släde
+ Det blir mjukare på marken och vad är inte mysigare än att knata runt i härlig lätt snö?
+ Man ramlar av mjukt i snön

- Det blir kallt vilket innebär is och halka...plus att man blir att frysa
-  Vattnet fryser så man måste fixa med vattentunnorna och rulla in slangen efter varje påfyllning
- Man ska ha på sig en massa kläder


Bild från julshowen förra året
// Olivia

4 kommentarer:

  1. Jag kan skicka några bilder på hästarna om ni vill?//Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag! Skicka till stalldrangarna@live.se och märk mejlet med BILDER! ;)

      Radera
  2. Vad bra!:) det ska jag göra:)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att det är delade känslor det här med vinter och snö. Jag vill att det ska vara "riktig" vinter med snö och kyla, men den behöver inte vara så låååång! KRAM från farmor

    SvaraRadera