tisdag 5 november 2013

Passade på att hänga med

Igår tog jag chansen att rida med på lektionen. Det var inte så många elever som behövde D-ponny så jag kunde ta Goliath. Det var verkligen längesedan jag ridit i paddocken och även på lektion. Med gud så kul det var! Det gick helt klart över mina förväntningar, speciellt när jag helt plötsligt kände: Jag har balans! Hur skönt som helst att det verkligen har gått framåt med den biten för min del, då det har känts lite halv drygt när jag inte kunnat lita på att jag kan sitta kvar utan att ta tag i manen, allra helst under traven. Det gick med andra ord helt super! Blev helt paff själv när jag satt där och bara hängde med, utan att behöva känna olust över att tappa balansen direkt. Såklart blev det vingligt nån gång med det går bättre och bättre att parera sig med sitsen utan att använde händerna i manen. Goliath skötte sig som vanligt bra, men tycker det är super tråkigt och jobbigt att stå still medan de andra gick iväg framför på spåret eller under väntan för en travsträcka...herrn fick dock bita i det sura äpplet och få lov att stå still och med lösa tyglar tills han blev ombedd att gå framåt, annars fick man backa tillbaka och försöka igen.  Det gick bättre och bättre även fast det fortfarande är något att träna på! :)

// Olivia



2 kommentarer:

  1. hej :) hur många hästar har ni ? hur många är på en lektion ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Vi har sammanlagt 24 hästar på Jan-Ols. Antal elever på en lektion ligger runt 7-9 st :) // Olivia

      Radera