söndag 10 november 2013

Hinner inte med haha

Snacka om att det är fullt upp på helgerna! Jag hinner och orkar inte skriva blogginlägg. När man däremot ät i skolan å har raster så hinner man ju skriva ett å annat.

Men nu på söndag förmiddag hinner jag sätta mig ner en sväng å käka frukost å sitta vid datorn. Igår så var jag ute mer eller mindre hela dagen. Var bara inne för att käka typ...men det var super kul! Efter att morgonsysslorna var gjorda och resten utav huset vaknat till liv så red vi ut en sväng, jag, Agnes och Isabell. Vi red crossen på mycket taggade hästar som mer än gärna skulle hålla ett mycket högre tempo än det vi hade tänkt oss. På hemvägen när vi kommit upp för sista backen så bytte jag och Agnes hästar. Jag har ju aldrig ridit Totte förut så nu tyckte jag det var dags. Snacka om skillnad på häst och häst! När man är van vid Goliaths friska skritt till Tottes mer lunkande style, spännande!

Å så hade vi verkstuga oxå, närmare bestämt 3 hästar fick komma in men endast 8 hovar blev fixade då armarna inte bar mer. Men idag blir det till att göra klart! Sen så fick Aramis komma in för att bi borstad och så hade jag tänkt busa i paddocken...men lille herrn är livrädd för en röd jacka som hänger i stallet, så det blev lite träning med den istället! Nerverna på utsidan hade han allt men han luktade på jackan och tuggade på den. Och så följde han med mig även fast jag hade den på mig. :)

Foderkammaren fick sig även en rejäl omgång med städning och är nu fresh igen!

// Olivia

5 kommentarer:

  1. vilka hästar har du ridit ? från tilde

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Jan-Ols? Donald, Nelson, Goliath, Aragorn, Grålle och så Totte, om det nu ens räknas :) // Olivia

      Radera
  2. Mandapandalitenanda10 november 2013 kl. 19:50

    Tack för den bilden Flinth! Haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe tyckte du var vid rätt ställe vid rätt tidpunkt ;) :P // Olivia

      Radera