måndag 4 november 2013

Jobbig och helknasig ponny...

Å vilket riktigt regnväder det är och har varit! Blött som tusan i marken vilket resulterar i hal och äcklig gäggig lera. Hästarna ogillar oxå det fuktiga vädret och föredrar att stå i lösdriften för att käka hö ut näten.

I helgen har jag gjort allt möjligt. Varit med på lektionen, åkt till mormor och morfar + mamma, verkat hästar, myst med hästar...hehe, spännande? Nä men så har jag gjort det vanliga sysslorna med såklart! Något mer ingående beskrivning lär väl knappast behövas...
Ungefär såhär känns Aramis just nu....

Det som dock är lite halvjobbigt för tillfället är att mina lilla ponny Aramis har blivit helskum. Förmodligen så är han nojjig över getterna eftersom de luktar så starkt. Han har varit trippig och nervös i stallet enda sedan Loke och Ymer kom hem. Nu när alla är inne i samma box så har han nästan blivit värre. Han kan inte stå still och ska titta bakåt hela tiden, huvudet högt och fnyser. Allmänt jobbigt för både mig och verkligen för lille herrn! I fredags blev han livrädd för en JACKA i stallet..aldrig att han har blivit sådär hispig och flyktbenägen inför en läskig sak...han är allmänt konstig för tillfället. Och i hanteringen med, han ska grejsa runt och dona med huvudet och jag vette tusan allt han gör. Jaja, han har i varje fall varit jätte rolig att leka med i paddocken och sköter sig exemplariskt vid körningen...det kan ju hända att det bara är en period han är i. Jaja allt "ont" för ju något gott med sig! :D

// Olivia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar