tisdag 1 oktober 2013

Måndag

Igår var det måndag..första skoldagen för mig på 2 veckor, tagit hand om lektionerna, verkat och donat med allt möjligt.

Igår hade jag sovmorgon från skolan tills kvart i 1 så jag passade på att städa lite i köket och även i stallet. Det blev bra mycket bättre än innan i varje fall! Vid 12 tiden så kom morfar å hämtade mig för att köra in mig till skolan.
Isabell följde med hem efteråt för att hjälpa mig och ta hand om Nelson förstås ;)
Efter lite mat så dök barnen till första gruppen upp. De fick ha balansridning på Gucci, Bill och Dacke. Det gick väl ganska bra förutom att Gucci inte riktigt var på humör för balansridning men han behövde bara ha en elev och sedan var han klar. Bill hade oxå lite busfasoner men skötte sig i övrigt bra. Barnen fick i varje fall träna balansen på små busponnier utan schabrak! Två avramlingar blev det men inget att tala om, de fick bara hoppa upp igen och ta nya tag. :)


Andra lektionen fick rida ut till himlabacken. Vi var en hel hög som både red och promenerade. Isabell och Nelson red först i täten och My och Tilda med hästarna Ior och Jehu gick sist. Jag knatade lite varstans...det gick jätte bra och till och emd Nicke höll igång upp för hela backen! Han har minsann sina turbo-stunder.

Efter att vi ridit klart så fick jag hjälp med fodringen, vattnet, ta ner Grålle och getter osv. Det hela gick snabbt och smidigt vilket var skönt. Så tack för hjälpen alla! :D

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar