måndag 14 oktober 2013

Duktig ponny!!!

Idag har det varit lite gråmulet, liite regnstänk men absolut inget att gnälla över! Idag hade jag sovmorgon och en lektion i skolan. Den gick som vanligt fort förbi och vid 2 så fick jag skjuts av farmor och farfar och kom upp till Jan-Ols vid 3 tiden.

Allt var som vanligt och vid 4 kom den första gruppen elever. De skulle få köra idag. Ior fick dra fyrhjulsvagnen och Aramis den lilla svarta. Jag hade 1 elev med mig och Mikaela hade 2. Aramis har fått nojjan inne i stallet enda sedan Loke och Ymer flyttade hit. Förmodligen beror det på Ymers lukt...han beter sig som om han vore i ett främmande stall å trampar runt och nervös bajsar..och småstegrar när han fick stå i boxen. Trots att han har sällskap från hästar som inte bryr sig. Knasponny! Men han lugnade ner sig när han blev förspänd för vagnen och var precis som vanligt. Eleven fick köra honom mesta tiden idag och han skötte sig super bra! Han höll sig mitt på vägen, gick på, gick att sakta in å stanna...eleven hade aldrig kört själv förut så kan väl inte säga annat än att jag är mer än stolt över hur duktig han var! :D Han fick dessutom gå först hemåt. Han brukar kunna sega till när han hamnar först, allra helst bortåt. Men idag travade han på bra även fast jag fick driva lite ibland men höll galoppen alla backarna även fast han var först, superhästen helt klart! :D Man skulle kunna tro att han har blivit körde i många herrans år så duktig som han är, när han endast är 5 år gammal och värsta nybörjarkörponnyn! <3

Andra lektionen fick ha balans ridning å då fick stora ponnyn Goliath vara med. Vad jag kunde se inifrån stallet så skötte han sig som vanligt utan några problem, duktig stor ponny! <3 Jag passade på att verka Bills små hovar oxå medan Mikaela hade lektionen. Han skötte sig oxå bra, även fast han tyckte det var bra tråkigt att stå där å uggla ;)

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar