måndag 7 oktober 2013

Helgens uppdatering

Var tog helgen vägen? Jadu det är frågan och aldrig verkar den få något svar heller! I fredags kväll åkte ju som sagt jag, Isabell och B-M bortanför Eskilstuna för att hämta hem jämtbocken Ymer. Öhm restiden blev liiite väl lååång så vi kom inte hem förrän runt halv 3 på lördag morgon. Hehe, öö ja, så kan det gå. Men roligt hade vi på resan i varje fall!
När vi kom hem med honom så var Loke redan i boxen eftersom Mikaela hade kommit hem redan på fredag kväll. Men Ymer trodde att lilla Loke var en tjej och tänkte betäcka honom. Så de fick gå åtskilda under natten för att sedan släppas ihop dagen efter i sin nya stora boning!


I går blåste det en hel del men var ändå soligt, vilket var väldigt skönt till skillnad från lördagens regn. Aramis tänkte jag vara i paddocken..dock så var det ingen bra ide då han var mer i luften än på marken. Han var rädd för getterna som bräkte, Mikaela som spikade, det luktade konstigt, ungarna var ute i hagen och det blåste. Inge bra kombo med andra ord. Men istället för att försöka få honom något fokuserad i paddocken så gick vi ut en sväng i hagen och gick. Han skötte sig faktiskt bättre än förväntat då han inte brukar tycka om att vara själv ute. Dock så skrämde en fågel honom så han flög åt sidan men var inte särskilt svårövertalad att knata vidare. När vi kommit tillbaka till vinterhagen så släppte jag honom och han drog som en avlöning i hundranittio ner för backen och in till lösdriften. Haha det ser då för roligt ut!
Igår så hann jag även med att ta en ridtur..vilket var runt en månad sedan sist! Jag red med Lena och B-M ut till crossvägen. Jag tog det lugnt med skritt och lite trav medan de andra hade alla möjliga tempon efter mig. Måste säga att den känns i kroppen att jag inte har ridit på länge..haha. Men nu blir det ändring på det! :)


// Olivia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar