torsdag 3 oktober 2013

Tisdag & Onsdag

Jag ligger efter i dagarna nu känner jag..men jag får väl ta på tisdagslektionen och onsdagslektionen i samma inlägg då!

Egentligen skulle jag ha slutat 4 i tisdags men vi släpptes bra mycket tidigare än så! Jätte skönt tyckte jag tills jag kom på att jag skulle vara med i ett möte...suck. Men jag fick sluta vid 2 i varje fall, bättre än 4 ;) Jag fick skjuts hem och där hade det redan dykt upp flitiga mockare. I varje fall så red vi ut till himlabacken och ner en bit mot grannen med de två varmbloden. Jag har tagit mig friheten den här veckan att bestämma vilka hästar var och en ska ha. Jätte kul tycker jag att få klura lite och ge ut lite andra hästar än de vanliga. Aramis fick även hänga med och gå. Det blev endast en avramling och jag hann knappt reagera förrän denne var uppe på fötterna och sprang efter hästen! Så det gick bra i varje fall. Allt blev klart i bra tid idag oxå och jag å pappa behövde bara köra in en höbal till småhästarna.

Onsdagslektionen red också ut till himlabacken men denna gång red vi en bit till höger. Denna gång så blev det oxå bara en avramling dessvärre med näsblod :/ Men jag torka lite med ett löv (man tager vad man haver) och hjälpte ryttaren upp igen. Dessutom så kom Bill i full sula 2 gånger då barnen hade tappat honom när de ledde honom. Inte full så rolig tur med andra ord. Något virrigt och snurrigt blev det allt men alla kom hem mer eller mindre helskinnade förutom lite blodspillan. Måste säga att det har hänt mycket med många ryttare i deras ridning och tänk. De blir duktigare och duktigare för varje gång! Man faller många gånger å då är det väl meningen att man ska resa sig igen och fortsätta framåt, är det inte så? ;)

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar