söndag 29 september 2013

Hemma i Sverige!

Nu är jag äntligen hemma i Sverige och på Jan-Ols igen! det var helt underbart att andas in den kyliga frisk luften när vi stigit av planet. Riktigt härligt att sova i sin egna säng och vara tillbaka till vardagen igen. Jag sov hos min mamma till lördagen då vi kom hem vid halv 4 på lördag morgon. Efter runt 5 timmars sömn så gick jag upp för att invänta farfar och åka med han upp till Jan-Ols. Som jag längtat att träffa allt å alla igen. Mikaela har visserligen skickat mms på hästarna å getterna  under tiden jag varit borta men inget gick upp emot att träffa dem på riktigt! Efter ett skällande och hoppande välkomnande av hundarna så bar det av ut i lösdriften där en fluffig svart Goliath stod och vilade med lika nyfikna ögon (och öron!) som vanligt..å hängläpp förstås! Tog en stund för att mysa lite med herrn innan det bar av till nästa grabb som bara kastade en snabb blick på matte å fortsatte att trycka i sig silage...haha. Men lite kramar å klappar fick han då allt stå ut med ;)


 Eira å Grimla pressade hö men bräkte till svar när man pratade med dem. Som vanligt, skönt!
I går så körde jag Aramis ut tillsammans med Johanna som red Donald. Johannas lillasyster var oxå med och fick åka med mig å ''ponnyexpressen''..dock så kändes det som om vi hade soppatorsk hela vägen tills vi galopperade backarna hemåt...då låg Aramis jämsides med Donald en ganska lång bit ! Och han ville då gärna hålla lite högre tempo än skritt. Skrutthäst!

Idag så var vi ut en hel hög istället med blandade storlekar. Jag körde Aramis igen, denna gång själv och Alva fick rida på Goliath. Vi tog runt crossen i alla gångarter med taggade hästar och ponnyer. De flesta var svettiga efter dagens tur men var pigga å glada ändå! När det var en bit kvar hem så bytte jag och Alva så att jag fick rida lite. Det var nog runt 1 månad sen sist jag red. Måste säga att det var väldigt trevligt! När jag väl satt där så insåg man hur mycket jag saknat det. Goliath och Nelson höll ett friskt skrittempo och det var bra roligt! Förhoppningsvis ligger inte nästa tur så långt borta...:D

Denna veckan är Mikaela på kurs i Hällekis så jag ska ta hand om lektionerna i veckan. Vi  får väl se hur detta går...men det ska nog gå bra! Men det skulle komma fodervärdar och så  Isabell såklart för att hjälpa till med diverse sysslor :)

Tyvärr så vill inte mobilen skicka över bilderna till datorn..suck. Så det får bli gamla bilder istället!

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar