torsdag 17 oktober 2013

Världens ryck, välbehövligt!!!

Tänkte slänga in ett inlägg igår kväll men… jag orkade inte ta upp datorn och skriva. Igår ”hotade” de med snö under natten, eller hota är väl kanske inte rätt ord. Jag längtar till man kan åka pulka i  full sula ute på skogsvägarna med ett gäng ponnyer, hehe. Jaja. Eftersom det KANSKE skulle komma snö så fick jag världens ryck att det ska då minsann vara uppstädat utanför stallet och även i vagnsskjulet. Så ja, jag tog tag i det omgående! Jag fick även med mig en hjälpare, Iors skötare Alma, så allt gick förvånansvärt snabbt och smärtfritt! :D Det kändes skönt att välta den grymt fula och instabila parkbänken och se dess brädor lossna från stommen och flyga isär.. härligt! Dock så år det en soptipp på baksidan istället, men nu ligger ju allt sorterat (hrmf ganska iaf) och på samma plats! Så nu är det bara att dra till tippen med det… helst innan snön kommer då. Men det blev en riktig skillnad måste jag säga, å så kan man lättare få fram täcken till de hästar som behöver de. Nelson fick nämligen ha på sig täcke igår då det blev riktigt ruggigt väder.


Jag sitter här i lektionssalen med ett prov väntandes och smider planer för helgens arbete. Finns hur mycket som helst som ska göras men jag försöker bena isär det lite…

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar