tisdag 22 oktober 2013

Gott & Blandat

Min dag igår var lugn och stillsam. Var ledig från skolan och var hemma hos mamma under dagen innan jag fick skjuts upp av farmor och farfar hem till Jan-Ols. Mormor och morfar var ner en sväng på förmiddagen och grattade mig och var kvar en liten stund innan de åkte vidare och tog med sig Chuck.


När jag kom hem så var det som vanligt fullt sjå med bygget inne i huset. Mikaela målade för fulla muggar och arbetarna fixade med bänkarna...Farmor gick in för att hjälpa Mikaela med tapetseringen och farfar fick agera getaherde. Loke och Ymer skulle nämligen få komma ut till hagen en stund och då behövde jag hjälp med att öppna staketet..å så fick farfar hämta lite hö och vatten oxå!

Jag fick även agera "ridlärare" igår igen...gick väl hyfsat inga större missöden. Inga alls faktiskt! Första gruppen fick rida/bli ledda ut en tur i skogen upp till grannen. De fick trava en bit uppför en liten backe och det gick bra för alla! Även fast det blev lite skumpigt på några håll, men från början var det bara två som ville trava men sen så travade alla! :D

Andra gruppen fick rida och köra ut. Aramis och Ior fick bli körhästar och jag åkte lite snålskjuts med hans kuskar! Nelson, Grålle och Totte blev ridna med och det gick väl bra, men det blev väldigt mörkt och underlaget var väl lite sisådär på några ställen. Lite halvlurigt nu när det är lite isigt och snö här och var! När vi skulle över riksvägen så kom det både långtradare och blir med "lagom" avstånd så att man inte hinner över emellan men ändå är de en bit bort, jobbigt! Men över kom vi och syntes det gjorde vi med alla dessa reflexer!

Ikväll ska vi gratta pappa hemma hos farmor och farfar, trevligt!

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar