torsdag 21 augusti 2014

Torsdagen och mer därtill!



Denna veckan har gått fort måste jag säga, det har rullat på. Ridskolan har kommit igång igen precis som skolorna. Back to reality efter sommaren. Det har inte hänt särskilt mycket speciellt här hemma. Jag har lekt med Aramis i paddocken och även kört honom i veckan. Han har varit lika duktig som alltid. Igår så blev det lite mer "action" då jag försökte vara snabb för att hinna ikapp gruppen som red ut...men när jag plockar ut Aramis ur sommarhagen så springer Durin över stängslet och ja, han sliter av en av trådarna..tjohoo. Efter det så var man väldigt positiv! Han klarade dock sig utan skador, tur i oturen. Aramis blev rädd och flög iväg, förståeligt. Men han var med i matchen direkt, duktig häst! Durin fick däremot gå in i hagen igen efter sitt upptåg...
Min plan om att hinna ikapp de andra kunde kastas på skrothögen, istället tog vi oss ut i paddocken en liten stund och Aramis skrapade med hovarna på det stora traktordäcket, vilket var lite oväntat med tanke på att han har varit väldigt skeptisk mot det förut. Pållen får bättre och bättre självförtroende. Goliath har varit duktig lektionshäst och fått röra på sig, han har även premiärat i sina nya boots som tog en väldans låååååång tid på sig att komma. Han verkar då nöjd med dem vad jag fick höra :)

Imorrn är det fredag och ännu en helg, nice. Fast denna fredag så har ju vi vår första ridlektion efter sommaruppehållet, spännande! :D


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar