måndag 25 augusti 2014

Rymlingar och lite vanligt

Måndag igen, en ny vecka. Jag kan inte påstå att jag har varit sådär super alert idag inte. Nog har jag varit trögare än vanligt.

När vi kom till stallet så var Isabell där, det är inte så ofta  nuförtiden som vi kan hitta på något samtidigt med hästarna under vardagarna då vi jobbar olika. Men denna vecka finns det möjlighet att planera ihop något! I vilket fall som helst så gick Isabell med första gruppen ut då Prinsen fick gå med som ridhäst till en liten tjej. Själv så blev det lite verkning av shettishovar. Andra lektionen fick rida och köra ut så där fick jag möjlighet att köra med och motionera den lille tjocke herrn...även fast det satte lite käppar i hjulet för min och Isabells plan att gå till torpet, men det tar vi igen i veckan! Man ska ta vara på motionspassen för ponnyn ;) Goliath fick ha en lugn dag idag, men var gärna vid grinden och kollade läget, en riktig goding det där!

När sedan kvällssysslorna var gjorda och jag i godan ro värmde på Grålles och Donalds mat så börjar det knata ut hästar på gården..suck. Då var grinden inte ordentligt stängd och hästarna hade knuffat upp den. Så det var bara att rusa ut och stänga igen grinden för att sedan plocka in hästar och ponnyer. Pappa och Mikaela kom även och assisterade, det hade inte kommit ut jätte många men tillräckligt x) Det roliga i det hela är att när de väl är ute och man kommer och ska ta in dem så följder de med utan några problem, det brukar dessutom ända att någon mer kuse bara hänger på. Det verkar som om de vet att man inte får vara på gården och att man ska gå in i sin lösdrift igen, tokiga hästar! :D


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar