onsdag 13 augusti 2014

Dagens Onsdag

(Varning fluminlägg!)
Ännu än dag har nått sitt slut och snart är det dags för att krypa till sängs med en bra bok. I vilket fall så har Aramis fått kommit ut på en körtur idag tillsammans med Emelie, Alma, Zingo och Gucci. Det var lite krångel på vägen bortåt med lille herr Gucci som inte ville gå först, men sen så gick det framåt. Dessutom så satt vagnen som Aramis hade inge bra, antingen så är vagnen för smal eller ponnyn för bred .... hrmf. Jag tror nog att det är vagnens fel! Vi klarade oss i varje fall utan regn under den tiden vi var ute. Efter den trippen så kom Johanna till stallet och skulle tömköra Donald. Så jag och Goliath promenerade med runt grannen. Det var högt gräs och blött i marken, Goliath käkade gott skogsgräs och jag hittade lite smarriga blåbär...han gick förresten utan boots idag och jag måste säga att han gick på bra på grusvägen. Strålarna är ju inte i det bästa skicket precis, den här eviga proceduren med röta x/ Jag passade på att verka Goliaths bakhovar medan Johanna flätade och utrustade Donald, så nu är hälften gjord. Förhoppningsvis så kan jag hämta ut de nya bootsen imorgon, sen får vi se om de passar och håller! ;)



// Olivia

2 kommentarer:

  1. Kan ni fråga frågor till foderväradrna någon gång ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska väl inte vara helt omöjligt, vad är det för frågor ni vill ha svar på? :)

      Radera