torsdag 14 augusti 2014

Torsdag!

Växlande väder idag, regn, solsken, regn och solsken. På med täcke, av med täcke..ja så kan det va! Dagen idag startades med att klockan ringde (otippat) för att sedan knata ut till foderkammare och göra frukost åt Donald, Knut och Grålle. Sedan var det bara att bära ner det till stallet och börja med det vanliga, ta ut kusar, mocka boxar, fylla hö,fylla vatten...jao. Fast denna morgon så fick sig även Grålle lite massage med tampen vilket han förmodat tyckte var skönt då han är så stel. Fast nog var det tråkigt att stå stilla när man är van att bara få knata ut. Sen så lite rykt på det och han såg ut som "folk" igen! Mikaela fick som vanligt roa sig med att mjölka getter, vilket jag ärligt talat inte har någon fallenhet för och inte tusan får jag någon teknik på det heller!

Annars så ha dagen rullat på med lite verkning av hovar, borstning av shetlandsponny, hovrengöring av nordsvensk osv...sen så har jag mockat lite lösdrift med. Nu på kvällen så hade jag tänkt vara i paddocken med Goliath, men så drog åskan igång och herrn fick knata ut i sin hage istället. Såklart så drog den förbi oss men man ska ta det säkra före det osäkra. Sen så har vi fodrat hästarna vilket gick fint, faktiskt väldigt lugnt idag vilket var skönt. Nu hade jag däremot tänkt roa mig med lite lädervård utav parselarna, det lär väl ta sin lilla stund kan jag tro..så dags att sätta fart!

(Idag fick vi även hem Pao D' Arco som vi ska testa på några hästar och se om det ger någon synbar effekt! Spännande...)


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar