söndag 10 mars 2013

Lite av varje idag då

Idag så har det varit lite av varje...

Två tjejer kom i förmiddags för att rida på en uteritt. De red Shaggy och Gucci. Mikaela körde Indigo med ut.
Fodervärdarna och Isabell mockade i lösdriftarna medan jag verkade Ior och gjorde rent hans strålar. När jag var klar och Ior lindrigt uttråkad så släppte jag ut honom i hagen. Sedan tog jag sågen för att gå ut i skogen och ta ner några slyträd som hästarna och kaninerna fick. Det uppskattade de verkligen och det ser ut som vi har gnagare i hagen! Sen så verkade Mikaela Nelson och jag Goliath. Efter jag var klar så red jag och Isabell lite i paddocken. Man skulle nästan kunna tro att vi hästarna bytt kroppar idag då Nelson var lugn men såklart framåt och Goliath hade nerverna på utsidan och löjlade sig...allra helst staketet i paddocken var riktigt läskigt! Så ''ridpasset'' idag slutade med ett blåmärke och miljöträning med paddockstaket, ja så det kan gå ibland ;) Men i det stora hela så var det roligt och minst sagt lärorikt!
Imorgon är det skola men eftersom jag inte har några lektioner tisdag och onsdag så är jag ledig! :) Passade extra bra eftersom pappa och Mikaela åker bort.
I veckan så är det inga ridskolelektioner så det blir ''lediga'' kvällar, både skönt men ändå inte.
Tyvärr blev det inga ''dagsfärska'' bilder idag heller...:/

// Olivia

1 kommentar:

  1. Goliaths typiska vårkänslor! Tittig och fjantig för allt och vet inte vart han ska göra av sig :)

    SvaraRadera