måndag 11 mars 2013

Tack för hjälpen idag!

Idag var det ju inga lektioner så idag blev det ''ledigt''. Victoria, Amanda och Johanna kom upp för att hjälpa mig med mockingen. Johanna tog ner Donald först och pysslade lite med honom innan hon ställde honom i boxen med lite käk, vilket han var mer än nöjd med. När vi var klara med mockningen det så tog Victoria in Grålle och Amanda tog in Gucci för att pyssla och massera dem. Johanna tog en tur ut i hagen med Donis. Medan Victoria och Amanda var nere i stallet så fyllde jag vatten och blandade foder. Mikaela hade åkt iväg för att hämta hö och medicin till Grålle så hon kom hem senare.
När jag sedan kom ner till stallet med vatten till getterna så mötte jag Victoria och Amanda som skulle ta ut hästarna. Jag skulle ju verka Shaggy så Victoria tog in Erling och massera han en stund medan Amanda red Porthos lite i paddocken. När vi alla var klara så gick vi upp för att fodra grabbarna. Medan jag gick in och värmde gröten och Grålles mat så rullade Victoria och Amanda ihop grimskaften till grimmorna. Det blev riktigt fint! :D Så nu är det ordning på grimmorna igen. Efter fodringen så gick de ner för att sopa, släcka och låsa stallet innan  de skulle åka hem. Tack så mycket för hjälpen idag! :)
Imorgon så är det skolfritt så vi får se vad jag hittar på! Besök får jag i varje fall :D


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar