torsdag 14 mars 2013

Lila tråkig boll

Nu har det varit lite dåligt med uppdatering här igen men men. Om vi börjar med gårdagen.
Det kom en hel drös med fodervärdar igår för att hjälpa mig med sysslorna såsom mockningen och fodringen. Killen, Bill, Exet och Turbo blev även verkade. Senare på eftermiddagen så red halva gänget i paddocken och andra försökte rida ut. Johanna, jag, Emilia, Matilda och Sara försökte oss på en tur ut i hagen..men det gick ju sådär. Det var isigt på stigen och hur mycket snö som helst! Det var bara att inse att det fick minsann allt bli paddocken ändå. Jag var väldigt imponerad av Aramis när vi vände med pulkan mitt på stigen. Det var trångt och det skramlade, men han skötte sig med bravur! Han är så duktig så! När vi kom tillbaka till stallet så visste jag inte riktigt vad vi skulle hitta på. Men jag selade av honom och lät honom gå inne i paddocken medan de andra red. Han hittade en plaststol att leka med medan jag hämtade en boll. Stolen puttade han ikull och började bita på..han är bra lättroad x) Jag hämtade den lilla lila bollen som det knappt var någon luft i...Aramis tyckte inte den var lika rolig som den gröna horsebollen som han slaktade förut..men den dög att springa efter och bita i !




// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar