måndag 25 mars 2013

Intervju nummer 3

Här kommer intervju nummer 3 med Emilia, snart 11 år och skötare på Dacke.


När började ditt hästintresse? 
Svar: Sen jag började rida. Jag började rida när jag gick i ettan.
Gick du på någon annan ridskola innan Jan-Ols? 
 Svar: Nej jag har bara ridit här.
När började du rida på Jan-Ols?
Svar: För 3 år sen.
Vad är det bästa med Dacke? 
Svar: Att han är snäll och rolig att rida
Vad är det bästa med Jan-Ols? 
Svar: Att aJn-Ols är annorlunda än andra ridskolor. Man lär sig bättre.
Vad är det roligaste med att vara i stallet?
Svar: Allt är roligt, speciellt att träffa nya kompisar!
Har du någon favoritfärg på hästar? 
Svar: Fux med ljus man och svans
Vilken var din första favorit häst här?
Svar:  Turbo var min första favorit
Vad tycker du är roligast att göra på ridlektionerna? 
Svar: Hoppa och rida ut
Vad skulle du vilja lära dig mer om?
Svar: Nh och dressyr
Hur skulle din drömhäst vara? 
Svar: En welsh hingst, han skulle vara isabell färgad och vara snäll, framåt och busig. 

This or that

Ponny/häst
paddock/rida ut
pigg/lugn 
snö/regn
svart/brun
skimmel/fux
brun/skäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar