fredag 22 februari 2013

Sportlov å sjuk ponny

Idag var det sista dagen i skolan innan sportlov! :) Så nu är det inte skola förrän om en vecka :3 Haha, idag så åkte jag och Isabell nästan direkt till stallet från skolan. När vi kom hit så käkade vi lite för våra magar var tomma. Sen så vandrade vi ut för att börja med mockningen! När vi börjat mocka så ser vi att en av shettisgrabbarna ligger ute i snön i lilla lösdriften. Jag och Isabell visslade lite och pratade med honom så han reste sig upp. Han såg väl lite risig ut men inget märkvärdigt. Vi fortsatte att mocka och efter en liten stund så tittade vi dit igen, och då låg han ner. Så Mikaela hämtade gröt och grimman för att ta med honom ner till stallet. Lilla Zingo hade fått kolik! Lilla Indi fick följa med in som sällskap och passade på att stå och vila i sitt favorit hörn i boxen.



Jag började med vattnet medan Isabell, Johanna, Lena, Widde och Linnea mockade i lilla lösdriften. När de hade tömt skottkärrorna så fick de hjälpa mig att välta ut den stora värmebaljan i stora lösdriften. Vi fick hacka med ett spetsigt rör för att få loss den från isen, men det gick tillslut! När vi var klara så fick vi ta in hästarna. Vi skulle fortsätta med dressyren...Isabell hade Grålle, Linnea hade Goliath, Widde hade Erling, jag hade Aragorn, Lena hade Nelson och Johanna hade Donald. Vi fick jobba på sluta och öppna idag, i början så gick det sådär för mig..men på slutet så gick det lite bättre. ;) Sen så tog vi alla tygsäckarna vi hade plus en skottkärra för att fylla i hö i. Det var nämligen slut i ena hönätet och vi har inga balar hemma, så vi fick handfylla det idag. Efter hö fyllningen så tog vi tag i fodret och fodrade alla hästarna. Och nu sitter vi här i soffan, Isabell är fast i en bok och jag glor på datorn. Lilla Zingo är i varje fall mycket bättre och står och käkar nere i stallet med Indigo. Det blir att titta till honom senare men han är säkerligen lika pigg som han är nu! :D


Nu ska vi käka lite kvällsmat innan det blir till att gå å sova! Godnatt!
// Stalldrängarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar