torsdag 7 februari 2013

Formel 1

Idag kom jag och Isabell (Äntligen) till stallet tidigt. Snälla farfar skjutsade upp oss och det var riktigt roligt att få komma till Jan-Ols medan det är ljust ute! Vi började mocka tillsammans med Mikaela så att det skulle vara påbörjat innan den sena gruppen skulle komma. Men först så var det den tidiga gruppens tur! De skulle få åka pulka idag. Jag och Aramis skulle få köra ett av barnen så det var bara att plocka in den sågspåniga ponnyn. Isabell fick däremot mocka vidare, men det fixade hon utan problem!!;) Aramis såg ut som ett spågspånsmonster och behövde minst sagt en makeover med borsten! En av tjejerna i gruppen fick hjälpa till och borsta och till slut så såg han hyfsad ut...:) Jag och Aramis har inte kört pulka sedan isen kom, så det var ju ett tag sedan. Jag visste inte om han skulle vara lite loj eller om han skulle vara pigg...och oj oj oj vad han var piggelin! Det var ingen häst jag hade, det var en formel 1 bil! När jag trodde han hade lagt i högsta växeln så hade han alltid en till att lägga i. Haha, jag och rideleven satt där bak och skrattade för han brassade på så in i tusan..man kanske är lite fartgalen? I början när vi galoppera så var han lite studsig, men efter han brallat av sig lite så gick han som en klocka. Sista backarna hem var däremot nära för soppatorsk, men han fixade det utan problem min fina ponny !<3. När vi kom hem till gården  igen så var det dags för depåstopp. Han var riktigt svettig så att bli borstad med piggborsten var riktigt skönt! Stretching och lite yoga och han var ganska nöjd, nu var det bara rullningen i hagen som fattades!

Fodrar grabbarna som är kvar i lösdriften :)


Svettig liten herre !



Goliath fick även på sig sin nya grimma idag innan han skulle vara med på lektionen. Han blev så stilig så och verkade trivas i sin nya ''look'' ;)

// Olivia

2 kommentarer: