lördag 9 februari 2013

Min födelsedag!!

Min födelsedag igår bestod av...
Att jag först var i fjällberget med skolan på en så kallad friluftsdag. Hade jätte roligt åkte tefat och de gick galet fort ner för :D Jag har nog inte skattat så mycket som då. Efter "skoldagen" så bar det av hem och packa om väskan och åka hit till Jan-ols. När jag kom upp till grinden så kom hundarna och Agge i full galopp mot grinden :P 
Hann inte mer än komma in så började paket öppningen från Mikaela och Agge. När jag hade öppnat alla paket så var det bara att börja mocka och fylla vatten till alla hästar. 
På lektionen så körde/red vi ut och det var bokstavligen kolsvart ute. :)
När allt var klart ute och vi gick in så fick jag paket av Amanda, sen var det bara att leka :D
Skattjakt stod på schemat som Olivia hade fixat så bra. Jag fick några lappar jag skulle följa, vill ni veta vad det stod på dem??
Okej ni kan få veta, här kommer de..
"Grattis på din 18-års dag Isabell! Nu när du har blivit vuxen så får du ju inte bli tråkig, så jag tänkte vi skulle leka på en gång! Låter inte det kul!? X)  Hehe, men för att få din present så får du kämpa lite..." 
Haha, skrattade jätte mycket när jag läste dom här lapparna :D

"Din present är gömd någonstans på gården, men okej,jag orkar inte vara uppe hela natten så du får lite hjälp. Din present finns i huset, men var, ja det får du söka dig fram till! Vid varje lapp kommer du komma närmare målet... :P"

Ledtråd 1
"Gå till vardagsrummet. Lägg Howie på rygg och öppna munnen för att se... Nä, bara skoja! Vilken dålig humor jag har... Titta i skålen på byrån där vi har TV spelen..."
Ledtråd 2
"Grattis! Du har vunnit en solresa till Cypern värd 25000kr! Nä, ledsen, jag hade inte råd så det blev ingen semester :(. Nu blev du besviken va? Men du får ett tröst pris... Jag bjuder dig på bio, men popcornen får du betala själv! :D Gå till köket. I fönstret vid bänken ligger nästa ledtråd."
Ledtråd 3
"Tjena! Här hade jag inte så mycket att komma med.Så du får gå vidare till den ny renoverade  toaletten! Titta bakom toan... Hehe :D"
Ledtråd 4
"Vad äcklig jag är! Haha, men allt kan inte vara lätt här i världen. Å just ja, detta är ledtråd 4! Gå upp till Tobbe å Mickans rum. titta under draken!" 
Haha, det är ju inte en drake där!!
ledtråd 5
"Gå till biblioteket... Nu är det bara att börja leta! Lycka till!!! // Olivia och Viktor"
Det var skattjakten, nu kanske ni tror att det inte hände något mer, men det är FEL!
Haha, en till "present" från Mikaela och Tobbe, Styrketräning !! :P 
Sen var nog den dagen mer eller mindre slut. 
Och nu är detta inlägg mer eller mindre slut!!
Just ja, idag fick jag även en present av Ronja när vi kom hit! :)

Olivia och Viktors present till mig!!
Allt samlat som kom från Mikaela och Tobbe, Agge, Ronja och Amanda! Cheez Doodles påsen kommer från godishinken!!


// Isabell :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar