fredag 1 februari 2013

Första Februari 2013

Jaha idag är det den första februari 2013. Det känns lite som om våren är på väg med den starka solen och den blå himlen. Men nu är det även isigt vilket såklart gjorde allt mycket tråkigare :/ Förhoppningsvis kan solen smälta undan allt så snabbt som möjligt så att det inte blir ännu värre med is!  Våren är härlig när allt vaknar till liv igen från den vita kalla vintern. Fast sen vaknar ju alla insekter också till liv, vilket jag inte är sådär överförtjust i, inte fästingar, myggor, knott eller bromsar, och alla dessa flugor x) :S Haha jag avskyr när flugorna surrar runt huvudet och slår sig ner för att nästan krypa in i munnen, eller maten blää! Och hästarna när de får dras med bromsarna de varma dagarna och sedan knott och mygg på kvällarna, det blir bara till att koka den härliga medlet som luktar pyton men som är effektivt mot insekter! (och människor med x)

// Olivia

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag kan inte hela receptet i huvudet, det finns uppskrivet någonstans men vet inte var. Jag får kolla med Mikaela när hon kommer hem, så kan jag skriva receptet då! :D

      Radera