onsdag 13 februari 2013

Min dag idag

Halloj, bara för att skriva någonting här så kan ni få höra om min dag idag...
Jag var i skolan och hade prov..sedan fick vi gå hem. Men jag gick inte hem för jag hade ingen lust att vandra hela dagen lång, så Mikaela kom och hämtade mig. Vi gjorde några ärenden i Ludvika och Smedjebacken...bland annat köpte vi kaninmat, hundben, foderjäst, järnrör och mat. Intressant att veta va? Jaja, Mikaela är förkyld och hostar konstant. Isabell är  hemma hos sig och är sjuk hon med. Så nu är det ''sjuka Jan-Ols'' här! Jag och pappa har redan haft våran ''hostperiod'' och som tur är så är den över nu.


Efter alla ärenden i stan så åkte vi hem till Jan-Ols. Eftersom Mikaela är sjuk så måste hon ta det lugnt..(vilket hon kanske inte är sådär jättebra på!) så inga tunga jobb för hennes del tills hon blivit bra igen! Innan jag skulle gå ut så käkade jag (wow vad intressant) och sedan tog jag in Aramis för att verka honom. Han skötte sig bra, även fast hans tålamod blev lite dåligt mot slutet. Nu är hans hovar i varje fall raspade :) Getterna fick vara med ute..men de ställde till med så mycket grejor så jag öppnade till hölogen så att de hade något att roa sig med - äta! Haha, sötnosarna.
Johanna dök upp medan jag fixade med Aramis. Hon skulle köra Donald och frågade om jag och Aramis ville följa med och gå. Javisst, ville vi det! Donald och Johanna fixade allt själva med både sele och sätta fast skaklarna. Donald är verkligen jätteduktig på att bli körd och han tycker att det är super roligt! Aramis tyckte det var en mycket intressant grej som Donald drog efter sig och bet och sprang efter den. Jag åkte snålskjuts med Johanna medan Aramis fick gå bredvid. Det var riktigt tungjobbat i snön och Aramis flåsade som bara den, men duktig det var han allt! :D Jag lyckades även fassna i en krok bak på kälken med overallen så när Donald började gå framåt så drogs benet med x) Klantigt som tusan..men det gick bara bra!
Jag fick köra lite medan Johanna skulle filma Donald ryggrörelser. Han ville framåt men det var inga problem att stanna honom, Johanna har tränat mycket med rösten så han lyssnade mycket bra på den! Och i smackningarna så var det inte bara Donald som lyssna, utan Lilleman fick även lite extra krut i baken. När vi kom tillbaka så kom jag på att jag hade ju glömt av getterna! Ojdå, men det hade tjejerna tagit hand om, haha, så det var i tryggt förvar i sin box igen! x)

Johanna skulle även ta hand om lektionen idag så ungarna fick ta in hästarna på en gång och mocka efteråt idag. De tyckte lektionen var jätterolig vad jag fick höra och de var inte sena med att springa upp och ta itu med mockningen på en gång efteråt heller! Jag har tillbringade min tid nere i stallet med verkning av Porthos och Dacke medan de mockade. Alla rideleverna var superduktiga idag och gjorde allt med bravur! Jättebra jobbat tjejer! Efter att jag ar klar så blandade vi foder och fodrade alla hästarna innan de skulle åka hem. de hjälpte även till med vattnet och att låsa stallet. Hur skulle det gå om vi inte hade så duktiga individer här! :D Nu sitter jag här och kan konstatera att det blev en hel roman av det som jag hade tänkt skulle bli en liten sammanfattning, hugaligen, tur att jag inte tänkt skriva allt i detalj, då hade det blivit lika mycket text som i lagboken...imorgon är det alla hjärtans dag, så kom ihåg att ge dem ni tycker om en glad tanke eller hälsning!
Det fick bli lite gamla bilder...


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar