fredag 8 februari 2013

Skattjakten avklarad

På lektionen idag så red/körde vi ut till andra sidan vägen. Det gick bra förutom några små hinder...ett av dem var att det sprang ut ett rådjur från skogen så Donald och Aragorn kastade sig åt sidan medan shettisarna, B-ponnysarna och Grålle tog det coollungt, Johanna åkte av och Mikaela gled av. men det gick bra med båda två och Donald skrittade mot mig och Isabell.  Shaggy och Agnes lyckades gå ner i diket så det blev en liten tippning, men det gick bara bra med båda två även där! Herregud vad mycket det kan hända på en liten tur...Aramis lyckades snubbla till rejält och lade sig ner med pulka och allt. Jag kastade mig ur och Aramis var lika snabbt på benen igen. Han tog det lugnt vilket var riktigt skönt. Min pannlampa var död så jag kunde inte se någonting förutom svart, men Isabell lyste på oss och Aramis verkade inte tagit någon skada. Han sprang på som vanligt och jag hittade ingenting på honom när vi kom hem heller. Hmm, tur i oturen idag kan man säga! :)


Isabell klarade förresten sin skattjakt utan några större hinder...mer om det får hon berätta! :D

// Stalldrängarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar