lördag 6 september 2014

Morgonsysslor

Nu har jag precis kommit upp till huset igen efter att fodrat, mockat och släppt ut hästar. Jag fick hjälp av fodervärdar som hade sovit i klubbrummet under natten. Mikaela håller fortfarande på att mjölkar getterna i stallet. Själv så fodrar jag hungriga hundar...

Inatt så fick vi även bekräftat att det fanns inneboende i stallet. Fler än 1 dessutom. Det har strukit runt en katt här under en tid som vi har matat. Vi hade misstankar om hon hade ungar och fick det bekräftat inatt. Fodervärdarna fick nämligen se och träffa 3 kattungar. Så nu får vi se hur vi ska gå tillväga.

Nä nu ska jag kasta i mig frulle för att sedan gå ut och mocka lösdrift och köra igång dagen på allvar.

// Olivia

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Aspe Klas heter han, en häst som är inackorderad :)

      Radera
  2. Söt häst! Jag kommer till stallet på lördag! ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ // Julia

    SvaraRadera