tisdag 9 september 2014

Kvällskoll

Såhär vid 20:00 tiden så bestämde jag mig för att knata efter hästarna ut i hagen. Eller egentligen hade jag tänkt ta in Goliath en sväng...men det ändrade sig till att gå ut och vara med dem alla i hagen, ibland krävs det inte mycket för att må bra. Just nu har jag funnit mig en hyfsat torr stock på första ängen i sommarhagen, lite knottigt och så men annars helt okej. Jag tycker att det är något speciellt med att bara "vara" ute i flocken. Man får känslan av familj på något vis. Hästarna låter en liksom hänga på. Lite magsikt såhär när mörkret är påväg att lägga sig. Man lär ju passa på innan man lär pulsa i snön och se ut som en michelingubbe och innan sommarhagen stängs för detta året.

I vilket fall som helst så trivs jag super just i detta nu. Det är grymt häftIgt att få lyssna på skogen och titta på flocken. Det är så himla lungt och avslappnande. Det brakar i skogen utav Erling och Aramis som letar smarriga godsaker...och så låter det illa av pappa och co som grejar med lastbilen och transporten. Ja om man fått bort det ljudet då hade det ju kunnat vara ännu bättre! ;)

Ja, annars så har det varit en bra dag. Jag har verkat Shaggy vilket gick bra. Han var så duktig så! Mikaela hade lektionen i paddocken idag vilket utav det jag hann se verkade gå finemang! Även Aspe Klas och hans ägare deltog vilket var roligt att se, ett väldigt fint ekipage var de!

Nä vad fort det mörknar alltså, matlådan gör ju inte precis sig själv så jag lär nog gå in och fixa lite käk...och ren och luktfri blir man ju inte precis heller på beställning tyvärr...så duschen lär man nog också besöka, haha !

// Olivia

1 kommentar:

  1. Vad härligt det verkar Olivia. Vad bra att du kan njuta av dessa små stunder som ges alldeles gratis om man bara ser till att fånga dom. Bra att du har den förmågan. Tusen kramar till dej!

    SvaraRadera