onsdag 28 maj 2014

Babbel

Tjohoo långhelg! Jag tänkte dra en snabbis här inne medan jag ännu har huvudet med mig, sen lär jag nog tametusan sova då jag är snudd på dödstrött!

I går, tisdag var det inte särskilt mycket att göra i skolan, dit och hem ungefär. Jag hälsade på mormor och morfar på hemvägen och umgicks lite med dom, plus tittade på äggen i äggkläckningsmaskinen...förhoppningsvis blir det kycklingar till nästa vecka. I vilket fall sim helst så var det en trevlig stund. Väl hemkommen till Jan-Ols så var jag så duktig och verkade 3 kusar, Durin, Gucci och Porthos. Jag ligger efter i schemat, som vanligt! Men jag kommer komma ifatt snart igen. På lektionen fick de hoppa i hagen vilket gick bra. Goliath fick följa med på promenad ut dit och hoppa lite han med, fast med mig springandes i andra repänden. Annars så gick han och smaskade gräs och skulle helst av allt stå där det inte var lämpligt att stå. Sen när han fick stå lös och käka med repet över ryggen så fick han ett ryck och rusade iväg i galopp, men stannade för att käka igen, hehe ponny var det här!

Dagens lektion blev en längre tur upp vid kalkbrottet, dock så tog det en bra stund innan vi kom iväg då det blev ihopmontage av gaiters både till Goliaths och Tottes boots. Krångel blev det men efter en bra stund kunde vi äntligen rida iväg. Det var riktigt roligt idag, alltså riktigt riktigt kul! Jag fick följa med ut jag med på Goliath medan Alma red Aramis. Sen va det hela gruppen och Mikaela såklart! Som sagt det var en kanon tur idag!


Imorrn så ska jag få premiäråka med i lastbilen tillsammans med farfar för att hämta hö, det ska bli lite småkul. På fredag kommer Bentley flytta hem till sin ägare och Nitro kommer att komma till oss istället, det ska bli spännande! Annars så vet jag inte vad som kommer att stå på agendan för helgen...vi får väl se precis som vanligt!



// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar