torsdag 22 januari 2015

Veckan

Denna vecka har det varit fullt ös medvetslös. Jag är helt slut! Vi har kommit in runt 20.00-20.30 mer eller mindre  varje kväll, och då har man ju ändå hållit igång sedan tidigt på morgonen. Det öser ner snö konstant så det är plogning som gäller varje dag för Mikaela och Tobbe..att ha traktor är nog ett av det bästa som finns! Hästarna är också snöiga och hagen blir bara mer och mer snöig. fast nu så är det i varje fall inte halt, så förhoppningsvis kan vi ta oss ut i helgen!

Och s en snabbupdate om kusarna innan jag somnar vid datorn: Aramis är halt, fast det syns bara i trav på volt. Annars så är han helt galen för tillfället med super duper mycket energi och vill bara göra något, men eftersom han är halt så får han faktiskt lugna sig lite. Förmodligen är det något i böld väg...


Goliath har gått med på lektion och även fått provat centerhacket, han upplevdes bättre på det i varje fall så det är positivt! Idag har herrn även fått dragit på påse med skramlande burkar..inga reaktioner där inte! En super häst helt enkelt om tar storkliv framåt :D

lilla Goliat var med mig i paddocken i måndags och hade lite frihetsdressyr. han var så rolig så, men vi behöver jobba en del med bogarna och även att vara bekväm med mig vart jag än är. Allt får ta sin tid, vi har inge bråttom!

Mer uppdatering till helgen....godnatt!


// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar