torsdag 15 januari 2015

Alla tre

Dött vare här! Jag har inte riktigt funnit ork denna vecka att ta mig tid till att blogga, men nu så har jag samlat på mig lite energi.

Ja, just nu så snöar det, eller regnar. Jag vet faktiskt inte vilket. När jag och Aramis var nere i paddocken så snöade det, något kopiöst. man kunde knappt hålla ögonen helt öppna. men bortsett från den ruggiga vädret så hade jag en mycket rolig och trevlig ponny att vara tillsammans med. Aramis var som en liten tickande bomb och hade energi som bara den, vilket var roligt då han hade full koll på vad jag gjorde och dessutom gjorde allt för att förstå vad jag ville, vilket både var super kul och lite jobbigt. Jag fick verkligen håll koll på mig själv så att jag var tydlig men inte hade för hög energi, då blev det alldeles för virrigt. Som avslutning fick Aramis spatsera själv ute på stallplanen medan jag tog undan sticken till stallet. Han är för himla rolig när han får kika runt, han är så nyfiken och oskyldig! bara för söt helt enkelt. När jag var klar så ropade jag och visslade på honom och han kom faktiskt, sedan tog jag fart och sprang upp för en lilla backen mot huset och han flög efter som en kanon för att sedan springa om mig och galoppera i hundranittio upp till grinden, ser för himla kul ut! Sen så fick han sin kvällsmat och en smaskig morot, och det var dags att gå tillbaks till lösdriften och de andra kusarna. Sammanfattningsvis var det ett roligt pass idag!

Lilla Goliat var med på lektionen idag och fick brassa av sig i paddocken. Även Porthos och Gucci var med. Alla ponnysarna som var med blev verkligen superblöta efter all den här blötsnön...så det var dränkta och runda fyrbenta som fick bralla av sig. Det brukar då alltid vara uppskattat att få springa i full sula hur man vill, allra helst nu när det finns underlag som tillåter det.

Goliath fick vila idag, han gick med på lektionen igår och i måndags och kommer antagligen att få gå med imorgon också. Men till helgen så satsar vi på fortsättning med tolerans träning, illalåtande grejor, rep runt ben osv för att komma lite närmare en potentiell körhäst. D Fina kusen!



// Olivia

PS. Glöm inte frågestunden här -----> Frågestunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar