fredag 27 september 2013

bloggar från Kreta

Hejsan ! Jag har lagt beslag på morfars mobiltelefon för att pröva blogga från Kreta. Dock så är jag ovan vid det här tangentbordet så en del stavfel kan förekomma...;)

Jaha vart ska man börja ? Jag är som sagt pp Kreta, närmare bestämt i Chania. Jag ärbhärmmed 12 andra släktingar på min mammas sida..varav Amanda som är skötare på Erling är inräknad. Här är det närmare 30 grader varmt varje eviga dag och en hel del med männiksor. Hotellet är helt okej och ligger precis vid havet...så badat harn man gjort en hel del. Dock så var/är 10 dagar grymt lång tid och det hade räckt med hälften.  Lite för varmt för min smak som även inte gillar att steka i solen.  Jag har kollat på fiskar i vattnet plus lite sniglar å annat fränt.  Tyvärr springer det en hel del med herrelösa hundar och katter jär. Jag har även sett 2 hästar.  En svart å en flugskimmel. Skimmeln blev riden å den svarta stod i ett litet sljul med en "hage" inye större än en utav våra boxar.  Hemskt.

En utav dagarna så åkte jag, amanda, lillbrorsan å morfar på en utflykt (eller flykt)  för att se lute annat ön bara hotellets kycklingula väggar. På utflykten såg vi grymt häftiga berg å grottor plus massa getter och får. Vi har fått käkat apelsiner direkt från träden och sett massor av olivträd.  Men ikväll vid 8 (7 svensk tid) går äntligen planet mot Sverige. Flyga är nog ett utav de roligare färdmedlet jag åkt ;). Sen när vi landat i Skavsta inatt så bär det av mot Dalarna. ..för att sova någon timme innan jag kan åka med farfar hem till Jan-Ols...vaf jag längtar att få greja med allt å krama och ta hand om de fluffiga djuren! !!!!

Men det har väl ändå varit en bra resa och man har skaffat sig mer erfarenhet.  Tack för födelsedagspresenten mormor å morfar !
// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar