lördag 5 januari 2013

Svar till frågorna

Denna gången var det i alla fall 7 st som hade skrivit, vilket var väldigt roligt det får ni fortsätta med!

Anonym: 
Sommar/vinter
hund/katt
mörker/ljust

Hur lång tid har ni vart på Jan-Ols?
Jag har ridit på Jan-Ols i snart 4 år och Olivia har varit här runt 2 år.

Anonym:
Hur många hästar finns det på Jan-Ols?
 Det finns 22 hästar här :)

När är det ridläger igen?
Det är ridläger i sommar, veckorna finns på janolsgarden.se

O:
Till Isabell

Rida/köra
Hoppa/dressyr ( mer akademisk i såna fall)
Lera/is
bett/bettlöst
sadel/barbacka
schabrak/fårskinn
ponny/häst
skäck/skimmel
svart/brun
fux/skimmel
vår/höst
promenera/cykla
galoppera/trava
skritta/trava
skritta/galoppera
bläs/stjärn
pigg/lat
(något mitt i mellan)
mocka/fylla hö
fodra
/fylla vatten
get/kanin
hus/lägenhet
skog/fält
vatten/snö
rosa/gult
kött/fisk
skola/jobb ( vill inget :P)
kille/häst


Sara:
Till Olivia: Vem älskar du mest av Goliath och Aramis? 

Vem jag älskar mest? Det kan jag inte svara på… Jag tycker om alla hästar på Jan-Ols  på olika sätt. Det är klart att Aramis och Porthos har jag haft längst och känner bäst, så de kommer alltid vara mig nära, även fast Porthos och jag inte ’’umgås’’ lika mycket som förut, men nu har ju även han en alldeles egen skötare som tar hand om honom! Aramis kommer alltid vara min första egna ponny vilket såklart är specielltJ Jag betvivlar däremot inte att desto mer jag lär känna Goliath så kommer vi också bli mer sammansvetsade, vi är på g att lära känna varandra men det kommer ta tid. Och någon brådska har jag inte, det får ta den tid det tar!:D 

Till Isabell: Vem skulle du helst vilja rida utav shettisarna?
Det skulle vara kul att prova allihopa, men Dacke var ändå den första som dök upp i huvudet :D
Till Isabell: Vilken på Jan-Ols har du inte ridit?
Indigo,Jehu,Ringo,Exet,Zingo,Bill,Porthos,Aramis,Shaggy,Turbo,Killen,Nicke.
Till Olivia: Vad tycker du är roligast att göra med hästarna?

Allt är roligt, men jag tycker nog ändå att NH är roligaste att grejsa med!


Lill Widde:
Hur länge sedan var det Mikaela köpte Jan-Ols gården?
Mikaela flyttade till Jan-Ols för 10 år sedan. 
Till Isabell: Vilken häst var den första du red på Jan-Ols?
Dacke var den första
Till Olivia: Vilken var din första favorithäst?

Hm…jag är inte helt säker, jag har haft så många olika favorit hästar! Men den häst som jag tror var en av mina första favorithästar var en shetlandsponny vid namn Fenix. Han var fux och jag fick rida på honom. Tyvärr slet han sig en dag och sprang ut i vägen och blev överkörd av bussen… han klarade sig inte…:’(  


Emilia Mässing:
Hur gick det till när ni träffades?

När vi var små så gick vi i samma skola och vi lekte även med varandra. Sen flyttade jag (Olivia) til Blötberget och började i skolan där. När jag sedan började vara på Jan-Ols så var ju Isabell här och vi kände ju såklart igen varandra. Sen började vi samma gymnasium och ja, så blev det ! J

Hur kom ni på att ni skulle ha en blogg?
Jag övertalade Isabell att vi skulle skaffa en blogg därför att jag tyckte att Mikaela var så dålig på att uppdatera sin blogg, så då gjorde vi en egen!

Agge: Om ni inte skulle ha hästintresset, vad skulle ni vilja ha för intresse då?
Den tanken finns inte...;)

4 kommentarer: