torsdag 17 januari 2013

Akademisk ridkonst på lektionen

På fösta lektionen idag så hade de balansridning, jag och Isabell tittade lite grann uppifrån lösdriften medan vi mockade. Det var ganska mycket skit idag och det var ganska omvispat...så det tog en liten stund att få ut all skit ur  den första delen. Efter en stund anlände den andra gruppen och kom och hjälpte oss, då gick det genast mycket fortare. Vi fick även plocka ner strålkastaren och byta lampa då den hade pajat, dum nog som jag var kikade jag rakt in i strålkastare ljuset och blev blind för stunden x)

Schemat för dagens andra lektion var dressyr, alltså AR. Jag och Isabell passade på att vara med med Aramis och Nelson, fast jag var på marken då :) Alla var jätte duktiga även fast det var svårt emellanåt. Även hästarna skötte sig utmärkt, vissa hade bara liite överskottsenergi så det blev lite väl mycket fart ibland :) Mikaela red även Nelson efetråt och visade både sluta och öppna så att vi skulle förstå bättre.Så nu har man fått suga åt sig mer kunskap och förhoppningsvis går det lite lättare nästa gång :D

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar