söndag 27 januari 2013

Ingen balans

Ja, idag efter frukosten så red jag, Isabell, Agnes och Amanda ut en sväng med ponnysarna till himlabacken. Vi travade först en bit och sedan tog vi lite galopp. Det gick bra även fast hästarna var lite väl pigga...:) Jag har ju inte sådär jätte bra balans så det kanske var att ta sig lite vatten över huvudet, men men, man lär sig av sina misstag. Hoppas jag :P Jo i varje fall så gick det bra när vi galopperade, värre blev det när i saktade av till trav, haha, jag studsade som en liten boll och ramlade åt sidan. Amanda och Agnes var bakom mig med Shaggy och Erling. Innan jag ramlade av så sa jag
-Mandis nu åker jag! Haha, det tyckte dom var super kul och enligt dem blev det dagens replik, höhö konstig humor de där har. Jaja jag ramlade av men det gick bara fint, och upp på fötterna för att få fatt i Goliath som hängde med Nelson och Isabell. Goliath lunkade på i sakta mak för sig själv och verkade lite fundersam över varför jag helt plötsligt var på backen...:P Lite längre upp så fanns det en perfekt snöhög att använda som pall, så upp igen kom jag. Sedan red vi vidare en sväng för att till sist vända hemåt. Vi mötte både bilar, hästar, hundar, barn och ett äldre par, inga problem för grabbarna ! ;) Innan vi vända hem på stigen så travade vi en liten bit, vilket gick bra, balansen blir bättre och bättre, även fast Goliath får agera försökskanin!



// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar