måndag 21 januari 2013

En av de mysigaste promenaderna

Tittade runt på lite bilder från förra året och hittade bland annat några bilder på Aramis med sadelväskorna på ryggen. Haha, den dagen skulle jag och Aramis komma med fika och mat till alla som var med på långritten. Vi gick  upp för himlabacken och ner genom skogen. Jag kom ihåg att när vi var nere på ängen så knakade det som satan i skogen så både jag och Aramis la i en extra växel! :P Aramis brukar inte vara särskilt förtjust i att vara utan sin hästflock, men han skötte sig super och knatade på så bra. Däremot nere i skogen så blev det lite krångligt eftersom han var bredare än vanligt (hrmf!) så väskan fick sig några omgångar mot träden...om jag inte minns fel så gick väskan sönder lagom till vi kom hem igen :P   Men vi var riktigt duktiga packåsnor både han och jag med våra ryggsäckar! Jag hoppas att det blir fler sådana turer nu i vår när snön smällt bort :)

Bilderna är från förra året i mars!

På väg upp för himlabacken


Lilla duktiga packponnyn!


Nere på ängen
//Olivia

2 kommentarer:

  1. Jamen det lät ju mysigt, en skön promenad bara du och Aramis. Hoppas du får uppleva många sådana sköna stunder framöver. Kram/farmor

    SvaraRadera