torsdag 17 april 2014

Morgonjogg till grannen

Denna morgon blev lite annorlunda gentemot de andra  mornarna. Jag vaknade och kikade ut genom fönstret och får syn på Aragorn som står och tittar mot grannens väg, jag tänkte inte så mycket på det, men lite fundersam blev jag allt eftersom han kikade så koncentrerat. Jag följde blicken och ja, där stod det 5 ulliga små fårisar, hej o hå. Då var det dags igen. De där fåren började vandra farligt nära riksvägen så det var bara till att springa ut och hejda dem med en grep och lite hästmat som skramlade. Sen så blev det joggingtur upp till grannen med 5 får i släp som galopperade bakom mig. När jag väl kommit upp med dem mot gården så är deras hundar ute, och den ena lyckades med att skrämma iväg fåren ännu en gång. Men efter att ha väckt grannarna och talat om att fåren är på rymmen så knatade jag hemåt igen, då hoppade det fram en råbock istället, så det har väl varit lite minisafari på morgonkvisten!


(och folk säger att det är getter som rymmer, hrmf, här är det tvärtom!)

// Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar